Kas ir Pikleres metode? Vai tā ir piemērota Jūsu bērnam?

Bērna audzināšana ir saistīta ar neskaitāmu lēmumu pieņemšanu par viņu fizisko, emocionālo un izziņas attīstību. Viena arvien populārāka metodoloģija, ko vecāki pieņem, ir Emmi Pikleres pieeja. Nosaukta ungāru pediatra Dr. Emmi Pikleres vārdā, šī bērnu audzināšanas filozofija ir radījusi viļņus audzināšanas aprindās par savu cieņpilno, uzticēšanos un autonomiju veicinošo praksi. Bet kāda tieši ir Emmi Pikleres pieeja? Kā tas nāk par labu jūsu bērnam, un vai tas ir piemērots jūsu ģimenei? Šajā detalizētajā izpētē mēs iedziļināsimies Emmi Pikleres pieejas pamatprincipos, tās ietekmē bērnu attīstību un kāpēc jūs varētu apsvērt iespēju to iekļaut savā bērnu audzināšanas ceļojumā.

Emmi Pikleres metodes būtība

Emmi Pikleres pieeja ir bērnu vadīta, cieņpilna kopšanas metode. 20. gadsimta vidū izstrādājusi Dr. Emmi Pikleres, pieeja vērsta uz bērna pašiniciētas kustības, patstāvības un uzticības veicināšanu savām spējām. Pikleres darba centrā bija ideja, ka bērniem jāļauj attīstīties pašiem savā tempā bez liekas pieaugušo iejaukšanās. Emmi Pikleres pieejas galvenie pīlāri

  • Autonomijas ievērošana: Emmi Pikleres pieejas pamatā ir pārliecība, ka bērni ir spējīgi paši vadīt savu attīstību. Tā vietā, lai vadītu bērna kustības vai pāragri iejauktos viņu rotaļās, aprūpētāji tiek mudināti ļaut bērnam patstāvīgi izzināt un apgūt jaunas prasmes. Tas vairo viņu pašapziņu un kompetences izjūtu.
  • Brīva kustība: Piklere uzsvēra brīvas, nepārtrauktas kustības nozīmi. Viņa uzskatīja, ka bērnus nedrīkst iesēdināt amatos, kuros viņi vieni paši (piemēram, sēdēt vai stāvēt) nevar iekļūt, jo tas izjauc viņu dabisko attīstību. Piemēram, ļaujot mazulim apgāzties, sēdēt, rāpot vai stāvēt, kad viņi ir gatavi, veidojas ne tikai viņu fiziskās spējas, bet arī izpratne par savu ķermeni un vidi.
  • Pieskaņota aprūpe: veicinot neatkarību, Emmi Pikleres pieeja neatlaiž atsaucīgas aprūpes nozīmi. Piklere iestājās par rūpīgu, individuālu saskarsmi starp aprūpētājiem un bērniem, īpaši tādu rutīnu kā barošana, autiņbiksītes un mazgāšanās kopšanas laikā. Tie ir brīži, kad aprūpētājs var veidot uzticību, veltot bērnam visu uzmanību un iesaistoties cieņpilnā komunikācijā.
  • Lēna, daudznozīmīga mijiedarbība: Emmi Pikleres pieeja mudina aprūpētājus piebremzēt un atvēlēt bērniem laiku, kas nepieciešams, lai piedalītos ikdienas rutīnā. Dodot bērniem pietiekami daudz laika, lai pabeigtu savu darbību vai paustu savas vajadzības, aprūpētāji veicina drošības sajūtu un uzticēšanos attiecībām.
  • Droša un saistoša vide: vēl viens pamatelements ir bērna nodrošināšana ar drošu, tomēr stimulējošu vidi. Piklere uzskatīja, ka bērni zeļ, kad var brīvi izpētīt savu apkārtni drošās robežās. Šāda pieeja bieži vien ietver minimālistiskas rotaļu zonas ar rūpīgi atlasītām rotaļlietām, kas veicina iztēli, radošumu un problēmu risināšanu.

Emmi Pikler pieejas labais iespaids uz bērniem

Emmi Pikleres metode piedāvā dažādus ieguvumus gan bērniem, gan aprūpētājiem. Izpētīsim, kā šī filozofija var pozitīvi veidot dažādus bērna attīstības aspektus.

Fiziskā attīstība

Uzsvars uz brīvu pārvietošanos ļauj bērniem pašiem iegūt motoriskās iemaņas savā tempā, kas noved pie labi noapaļotas fiziskās attīstības. Tā kā bērni nekad netiek piespiesti pozīcijās, kuras viņi nevar sasniegt patstāvīgi, viņu muskuļi un locītavas attīstās dabiski, samazinot traumu vai sasprindzinājuma risku. Ar laiku bērni kļūst pārliecināti par savām fiziskajām spējām un iemācās uzticēties savam ķermenim, tādējādi uzlabojot koordināciju un līdzsvaru.

Emocionālā attīstība

Sekmējot vidi, kurā bērniem tiek dota iespēja pētīt, bet to atbalsta arī atsaucīga kopšana, Emmi Pikleres pieeja audzina emocionālo noturību. Ar šo metodi audzinātie bērni bieži jūtas drošāki, patstāvīgāki un emocionāli līdzsvarotāki. Šī drošība izriet no uzticības, ko viņi veido kopā ar aprūpētājiem, pateicoties cieņpilnai mijiedarbībai un uzticībai, ko viņi gūst, patstāvīgi apgūstot uzdevumus.

Kognitīvā attīstība

Pikleres filozofija mudina bērnus patstāvīgi risināt problēmas un pašiem uzņemties iniciatīvu mācībās. Kad bērniem ļauts pašiem savā tempā izpētīt savu vidi, viņi kļūst labāki problēmu risinātāji un domātāji. Tā vietā, lai viņiem parādītu, kā kaut ko darīt, viņi paši to izdomā, veicinot kritisko domāšanu un radošumu.

Sociālās prasmes un komunikācija

Pikleres atbalstītā lēnā, cieņpilnā komunikācija palīdz bērniem veidot dziļāku izpratni par valodu un sociālajām niansēm. Iesaistot bērnus sarunās ikdienas aprūpes uzdevumu laikā, vecāki un aprūpētāji modelē cieņpilnu komunikāciju. Ar laiku bērni iemācās skaidri un pārliecināti paust savas vajadzības un emocijas.

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *